REGULAMIN KORZYSTANIA Z USŁUGI BLIK W BANKU SPÓŁDZIELCZYM W STOPNICY
POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE
1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z Usługi BLIK w Aplikacji Mobilnej przez Klientów Banku (dalej „Regulamin”).
2. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Aplikacja Mobilna – aplikacja mobilna BS Stopnica służąca do obsługi usługi BLIK przez Klientów Banku, umożliwiająca dostęp zarejestrowanemu Użytkownikowi Aplikacji Mobilnej do dokonywania płatności przy użyciu Kodu BLIK;
- Akceptant – podmiot, który udostępnia zapłatę za usługę lub towar za pośrednictwem Usługi BLIK;
- Bank – Bank Spółdzielczy w Stopnicy;
- Klient – osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych lub małoletni powyżej 13 roku życia korzystająca z oferty Banku w zakresie Rachunku bankowego (w tym Posiadacz rachunku, Pełnomocnik ogólny, Użytkownik Aplikacji Mobilnej);
- Kod BLIK – jednorazowy sześciocyfrowy kod generowany w Aplikacji Mobilnej, służący do autoryzacji Transakcji BLIK przez Użytkownika Aplikacji Mobilnej;
- Osoby nieuprawnione - są to osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne, niebędące Użytkownikiem Aplikacji Mobilnej;
- Pełnomocnik ogólny - osoba fizyczna, upoważniona przez Posiadacza rachunku do dysponowania rachunkiem w takim zakresie jak Posiadacz rachunku, włącznie z zamknięciem rachunku, o ile tak stanowi treść pełnomocnictwa;
- Posiadacz rachunku – osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych lub małoletni powyżej 13 roku życia, która zawarła z Bankiem Umowę, przy czym w przypadku rachunku wspólnego przez Posiadacza rachunku należy rozumieć każdego ze współposiadaczy rachunku;
- Rachunek bankowy/Rachunek – rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy prowadzony w złotych polskich w Banku na rzecz Posiadacza rachunku, służący do wykonywania transakcji, przechowywania środków pieniężnych oraz prowadzenia rozliczeń;
- Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych – Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych w Banku Spółdzielczym w Stopnicy;
- System BLIK – polski schemat płatności mobilnych, który umożliwia Posiadaczowi rachunku korzystającego z Aplikacji Mobilnej dokonywanie Transakcji BLIK;
- Terminal POS – terminal umożlwiający dokonywanie transakcji bezgotówkowych przy wykorzystaniu Usługi BLIK;
- Transakcja BLIK – transakcja płatnicza zainicjowana przez Klienta przy użyciu Aplikacji Mobilnej, za pośrednictwem Systemu BLIK, wymagająca autoryzacji Kodem BLIK;
- Umowa – umowa o Rachunek lub umowa ramowa tj. o prowadzenie Rachunku wraz z innymi produktami i usługami bankowymi;
- Urządzenie mobilne – wielofunkcyjne urządzenie przenośne z dostępem do internetu, integrujące w sobie funkcje komputera i/lub telefonu komórkowego;
- Usługa BLIK – usługa umożliwiająca dokonywanie Transakcji BLIK;
- Użytkownik Aplikacji Mobilnej - Klient będący Posiadaczem rachunku lub osoba, która jest uprawniona do dysponowania Rachunkiem w ramach pełnomocnictwa ogólnego w Aplikacji Mobilnej w imieniu i na rzecz Posiadacza rachunku.
UŻYTKOWNICY USŁUGI BLIK
1. Użytkownikiem Usługi BLIK może być Klient, który:
1) Posiada Rachunek lub jest Pełnomocnikiem ogólnym do Rachunku, z zastrzeżeniem, że rodzaje rachunków obsługiwanych przez Aplikację Mobilną określa Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych;
2) Posiada aktywną usługę eBankNet;;
3) Podał inne dane wymagane do uruchomienia Usługi BLIK zgodnie z ofertą Banku oraz posiada Urządzenie mobilne powiązane z numerem telefonu operatora sieci telefonii komórkowej, spełniające wymagania techniczne dotyczące instalacji i korzystania z Aplikacji Mobilnej;
4) Pobrał i zainstalował na Urządzeniu mobilnym Aplikację Mobilną;
5) Zapoznał się i zaakceptował warunki Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych;
6) Zapoznał się i zaakceptował niniejszy Regulamin.
2. Bank umożliwia dostęp do Usługi BLIK Klientom Banku na zasadach określonych w Regulaminie.
AKTYWACJA USŁUGI BLIK
1. Po spełnieniu wszystkich wymagań określonych w 2 Użytkownik aktywuje usługę BLIK za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej. W celu aktywacji usługi BLIK konieczne jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu.
2. Jednocześnie, akceptując niniejszy Regulamin, Klient upoważnia Bank, na mocy art. 104 ust. 3 Ustawy prawo bankowe oraz w celu korzystania jako Klient Banku z Usługi BLIK, jak i w celu dokonywania Transakcji BLIK, w okresie korzystania przez Użytkownika Aplikacji Mobilnej z Usługi BLIK, do przekazywania informacji stanowiących tajemnicę bankową w rozumieniu art. 104 Ustawy prawo bankowe pozostających w związku z realizacją zadań i czynności w ramach obsługi Systemu BLIK do: Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. oraz Polskiego Standardu Płatności Sp. z o.o. i KIR S.A.
3. Użytkownik Aplikacji Mobilnej w każdym czasie może zmienić Rachunek, który będzie powiązany z Usługą BLIK.
4. Użytkownik Aplikacji Mobilnej może korzystać z Usługi BLIK tylko na jednym Urządzeniu mobilnym.
5. Użytkownik Aplikacji Mobilnej może wyłączyć Usługę BLIK w każdej chwili w trybie natychmiastowym, poprzez dezaktywację Usługi BLIK w Aplikacji Mobilnej.
6. Odstąpienie od Umowy Rachunku bankowego, który został powiązany z Usługą BLIK oraz wypowiedzenie, rozwiązanie lub wygaśnięcie tej Umowy, skutkuje uniemożliwieniem korzystania z Usługi BLIK z chwilą skutecznego odstąpienia od Umowy, upływu okresu wypowiedzenia, rozwiązania lub wygaśnięcia, o ile Klient nie dokonał wyboru innego Rachunku w Aplikacji Mobilnej.
7. Ponowna aktywacja Usługi BLIK nie wymaga ponownej akceptacji Regulaminu.
TRANSAKCJE REALIZOWANE ZA POŚREDNICTWEM USŁUGI BLIK
- Usługa BLIK daje możliwość dokonywania:
1) Bezgotówkowych transakcji w Terminalach POS oraz przez Internet u Akceptantów;
2) Wypłat gotówki w bankomatach oznaczonych znakiem systemu BLIK.
- Dokonanie Transakcji BLIK i jej autoryzacja w ramach Usługi BLIK wymaga:
1) Odblokowania Urządzenia mobilnego;
2) Zalogowania do Aplikacji Mobilnej;
3) Wygenerowania Kodu BLIK w Aplikacji Mobilnej;
4) Wprowadzenia wygenerowanego Kodu BLIK w Terminalu POS w sklepie stacjonarnym, w bankomacie lub na stronie internetowej w celu autoryzacji Transakcji BLIK;
5) Potwierdzenia Transakcji BLIK w Aplikacji Mobilnej kodem PIN ustanowionym w procesie aktywacji Aplikacji Mobilnej, w przypadku gdy jest to konieczne.
- Momentem otrzymania zlecenia płatniczego przez Bank dla Transakcji BLIK jest moment autoryzacji Transakcji BLIK przez Użytkownika Aplikacji Mobilnej.
- Kod BLIK jest ważny 2 minuty od momentu jego wygenerowania.
- Transakcja BLIK realizowana przez Posiadacza rachunku między 13. a 18. rokiem życia, nieprzekraczająca w miesiącu kalendarzowym równowartości przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, jest uważana jako dyspozycja mieszcząca się w granicach zwykłego zarządu.
- Bank odmawia realizacji Transakcji BLIK w przypadku, gdy:
1) Rachunek został zamknięty;
2) Zostało odwołane pełnomocnictwo ogólne;
3) Użytkownik Aplikacji Mobilnej podał nieprawidłowe dane podczas autoryzacji Transakcji BLIK;
4) Klient nie został uwierzytelniony;
5) Został przekroczony czas ważności Kodu BLIK;
6) Został przekroczony limit transakcyjny dla Transakcji BLIK;
7) Kwota Transakcji BLIK przewyższa wysokość dostępnych środków na Rachunku Klienta.
- Anulowanie Transakcji BLIK jest możliwe do momentu dokonania autoryzacji Transakcji BLIK. Po dokonaniu autoryzacji Klient może odwołać Transakcję BLIK wyłącznie u Akceptanta, jeżeli istnieje taka możliwość i Akceptant wyraża na to zgodę.
- Szczegółową listę dostępnych funkcjonalności dla Usługi BLIK oraz informację o obowiązującej wysokości limitów kwotowych dla Transakcji BLIK można uzyskać w placówkach Banku oraz na stronie internetowej Banku.
- Użytkownik Aplikacji Mobilnej może dokonać włączenia i wyłączenia Usługi BLIK.
INNE POSTANOWIENIA
- Użytkownik Aplikacji Mobilnej zobowiązany jest do:
1) Korzystania z przedmiotowej usługi zgodnie z zawartymi z Bankiem umowami oraz zapisami odpowiednich regulaminów produktowych;
2) Nieudostępniania Osobom nieuprawnionym Urządzenia mobilnego, na którym znajduje się Aplikacja Mobilna z Usługą BLIK, Kodu BLIK oraz kodu PIN do Aplikacji Mobilnej;
3) Podejmowania niezbędnych środków bezpieczeństwa służących zapobieganiu wystąpienia nieautoryzowanych transakcji, w tym odpowiedniego zabezpieczenia Urządzenia mobilnego poprzez:
a) aktualizacje systemu operacyjnego oraz Aplikacji Mobilnej,
b) stosowanie oprogramowania antywirusowego,
c) stosowanie zapór bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe,
d) korzystanie z przeglądarek internetowych rekomendowanych przez Bank;
4) Ochrony i przechowywania osobno Urządzenia mobilnego z Aplikacją Mobilną, kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu Urządzenia mobilnego lub dostępu do Aplikacji Mobilnej z zachowaniem należytej staranności;
5) Niezwłocznego zgłoszenia faktu utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia Urządzenia mobilnego, na którym znajduje się Aplikacja Mobilna z Usługą BLIK. Zgłoszenie to ma na celu rozparowanie urządzenia lub zablokowanie dostępu do bankowości elektronicznej. Zgłoszenie może zostać dokonane telefonicznie pod numerem Infolinii Banku 41/377 90 50, z zastosowaniem przepisów 75 Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych, lub w placówce Banku.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają postanowienia regulaminów odpowiednich produktów bankowych.
- Bankowi przysługuje prawo do zmiany Regulaminu, w przypadku:
1) Zmian w Usłudze BLIK lub w innych produktach mających wpływ na działanie Usługi BLIK, związanych z postępem technologicznym i informatycznym, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa lub ułatwienie korzystania z Usługi BLIK, o ile powodują one konieczność zmiany Regulaminu;
2) Wprowadzenia nowych lub zmiany obecnie obowiązujących przepisów prawa lub wydania przez uprawnione organy państwowe rekomendacji lub interpretacji w sprawie sposobu stosowania tych przepisów, jeżeli powoduje to konieczność dostosowania postanowień Regulaminu do rozwiązań wynikających z wydawanych przepisów prawa, rekomendacji lub interpretacji.
- O zakresie wprowadzanych zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 2 Bank zawiadamia Użytkownika aplikacji w sposób określony w Umowie, w terminie nie później niż dwa miesiące przed datą ich wejścia w życie.
- O zmianach, o których mowa w ust. 3 pkt 1, Użytkownik aplikacji jest informowany z pominięciem trybu opisanego w ust. 4, poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej Banku lub na wyciągu bankowym.