Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Informacja dotycząca reklamacji w Banku Spółdzielczym w Stopnicy

Bank Spółdzielczy w Stopnicy dokłada wszelkich starań aby zapewnić najwyższy poziom obsługi i satysfakcji swoich Klientów. jeżeli jednak oczekiwania nie zostaną spełnione , istnieje możliwość zgłoszenia reklamacji Dokładamy wszelkich starań aby jak najszybciej rozwiązać zgłoszony problem.

Kto może złożyć reklamację lub skargę?

Każdy Klient Banku – osoba prywatna, firma lub pełnomocnik – może złożyć reklamację lub skargę, jeśli coś budzi zastrzeżenia.

Reklamacja może dotyczyć:

  • Transakcji (np. przelewów, płatności kartą)
  • Kredytów i pożyczek
  • Rachunków bankowych
  • Innych usług bankowych

Reklamację możesz złożyć:

  • listownie: Pl. Piłsudskiego 27, 28-130 Stopnica
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • osobiście lub ustnie w placówce
  • elektronicznie przez e-Doręczenia: AE:PL-47966-84342-DWERF-19

Odpowiedź Banku:

Odpowiedzi udzielamy w terminie

  • do 15 dni roboczych od jej otrzymania jeśli dotyczy sprawy związanej z płatnościami i kartami
  • do 30 dni kalendarzowych w jeśli sprawa nie dotyczy realizacji zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej,

W uzasadnionych w przypadkach wymagających bardziej szczegółowych wyjaśnień maksymalny czas udzielenia odpowiedzi na zgłoszoną reklamację może wynieść:

  • 35 dni roboczych dla reklamacji związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej, w szczególności reklamacji kartowych rozpatrywanych przy udziale Visa
  • 60 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.

W przypadku przedłużonego terminu rozpatrzenia reklamacji poinformujemy Cię o przyczynie opóźnienia, wskazując okoliczności, które muszą zostać ustalone oraz przewidywany termin udzielenia odpowiedzi.

Zgłaszane przez Klientów reklamacje rozpatrujemy nieodpłatnie.

Odwołania:

Po otrzymaniu odpowiedzi która nie spełnia Twoich oczekiwań możesz złożyć odwołanie w terminie 30 dni do Zarządu Banku Spółdzielczego w Stopnicy. Możesz również zwrócić się do:

  • Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta (przysługuje Klientowi posiadającemu status konsumenta);
  • Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, działającego przy Związku Banków Polskich w celu pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (przysługuje Ci jeżeli masz status konsumenta) w przypadkach roszczeń określonych w Regulaminie Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, dostępnym na stronie internetowej Związku Banków Polskich (zbp.pl);
  • Rzecznika Finansowego na zasadach określonych w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną);
  • Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie postępowania polubownego na zasadach określonych w Ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną)
  • Sądu Powszechnego.

Właściwym dla Banku organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa.

Formularz do pobrania.