Informacja dotycząca reklamacji w Banku Spółdzielczym w Stopnicy
Bank Spółdzielczy w Stopnicy dokłada wszelkich starań aby zapewnić najwyższy poziom obsługi i satysfakcji swoich Klientów. jeżeli jednak oczekiwania nie zostaną spełnione , istnieje możliwość zgłoszenia reklamacji Dokładamy wszelkich starań aby jak najszybciej rozwiązać zgłoszony problem.
Kto może złożyć reklamację lub skargę?
Każdy Klient Banku – osoba prywatna, firma lub pełnomocnik – może złożyć reklamację lub skargę, jeśli coś budzi zastrzeżenia.
Reklamacja może dotyczyć:
- Transakcji (np. przelewów, płatności kartą)
- Kredytów i pożyczek
- Rachunków bankowych
- Innych usług bankowych
Reklamację możesz złożyć:
- listownie: Pl. Piłsudskiego 27, 28-130 Stopnica
- e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - osobiście lub ustnie w placówce
- elektronicznie przez e-Doręczenia: AE:PL-47966-84342-DWERF-19
Odpowiedź Banku:
Odpowiedzi udzielamy w terminie
- do 15 dni roboczych od jej otrzymania jeśli dotyczy sprawy związanej z płatnościami i kartami
- do 30 dni kalendarzowych w jeśli sprawa nie dotyczy realizacji zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej,
W uzasadnionych w przypadkach wymagających bardziej szczegółowych wyjaśnień maksymalny czas udzielenia odpowiedzi na zgłoszoną reklamację może wynieść:
- 35 dni roboczych dla reklamacji związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej, w szczególności reklamacji kartowych rozpatrywanych przy udziale Visa
- 60 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.
W przypadku przedłużonego terminu rozpatrzenia reklamacji poinformujemy Cię o przyczynie opóźnienia, wskazując okoliczności, które muszą zostać ustalone oraz przewidywany termin udzielenia odpowiedzi.
Zgłaszane przez Klientów reklamacje rozpatrujemy nieodpłatnie.
Odwołania:
Po otrzymaniu odpowiedzi która nie spełnia Twoich oczekiwań możesz złożyć odwołanie w terminie 30 dni do Zarządu Banku Spółdzielczego w Stopnicy. Możesz również zwrócić się do:
- Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta (przysługuje Klientowi posiadającemu status konsumenta);
- Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, działającego przy Związku Banków Polskich w celu pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (przysługuje Ci jeżeli masz status konsumenta) w przypadkach roszczeń określonych w Regulaminie Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, dostępnym na stronie internetowej Związku Banków Polskich (zbp.pl);
- Rzecznika Finansowego na zasadach określonych w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną);
- Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie postępowania polubownego na zasadach określonych w Ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną)
- Sądu Powszechnego.
Właściwym dla Banku organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa.
Formularz do pobrania.